niedziela, 4 stycznia 2015

2014 (2)

Zaczął się już rok 2015. W wyniku tego czass najwyższy na napisanie drugiej częsci podsumowania, ponieważ ta pierwsza nie była zbyt udana.
Podsumowanie Liczbowe
 W 2014 roku miałem lepszą niz w zesłym roku okazję do prowadzenia podsumowań. W wyniku tego wyszły mi liczby, ktorych pewnie nie uda mi się przekroczyć, więc zamieszacm je tylko do porowania z przyszłością. w zeszlym roku widzialem 183 filmy, grałem w 7 gier. Nadrobilem też wszyskie zaległości komiksowe z ostanich lat, więc przeczytałem 125 komiksow. Przeczyałem też 228 książek oraz obejrzałem odcinki 77 różnych seriali. Nie wiem też, w jaki sposob znalazlem na to czas, ale każdzą tych rzaczy notowalem więc nie moglem się pomylić. w wyniku tego z takiej listy trudno mi było wybrać najgrosze rzeczy oraz, co będzie widać w dlaszej części, najlepsze rzeczy.  Będzią to tylko krotkie  listy bez bardziej sczególowego omawiania, bo niestety już sam tekst jest spóźniony, a uzasadnienia wykasował komputer.

Najlepsze filmy
Filmy oparte na komiksach Marvela byly na podobnym poziomie więc zarówno Zimowy Żołnierz, Days of Future Past i Strażnicy Galatyki znajdują się na liście.

Bogowie-Dawno nie widziałem tak dobrego polskiego filmu

Grand Budapest Hotel

Łowca Trolli

The Great Train Robbery- wlaściwie może to podpadać pod kategorię seriali. Te dwuczęsciowe filmy według scenariusza Chrisa Chibinalla moze nie są najepszymi filmami roku, ale były pozytywnym zaskoczeniem.

Najlepsze komiksy

Lewis Trondheim Ralph Azham (cykł)

Luke Pearson Hilda (cykl)

David Petersen Mouse Guard (cykl)

Jacek Świdziński Zdarzenie 1908

Jacques Tardi To była wojna okopów 

Jim Henson, Ramon G. Perez Piaskowa Opowiesć

Shaun Tan Regulamin na Lato

Allison Brechdel Fun Home

Regis Loisel, Jean-Loius Tripp Skład Główny

KaeRel Łauma

Guy Delisle Kroniki Jerolimskie

Joe Sacco Palestyna 

Sebastian Skrobol Quiet Little Melody

Wznowienia
Pierre Christin, Enki Bilal Fins De Siecle

Will Eisner Umowa z Bogiem. Trylogia

Moebius Garaż Hermetyczny


Najlepsze Ksiązki
K J. Parker Składany nóż/ Młot

China Mievielle Toromorze

Sofia Samatar Cudzoziemiec W Olondrii

Watler Moers Miasto Śniących Książek

Peter Watts Echopraksja

Caitlin R. Kiernan Tonąca Dziewczyna.

Chris Beckett Ciemny Eden

Stepan Chapman Trojka

Ben Aaronovitch Rzeki Londynu/ Ksieżyc nad Soho

Terry Pratchett Para w ruch

John Scalzi Czerwone Koszule

Jeff VanderMeer Southern Reach (cykl)

Italo Calvino Baśnie Włoskie t. 1

Najlepsze seriale

Fargo

The Musketeers

A Young Doctor Notebook-drugi sezon jest tak samo warty obejrzenia, co pierwszy.

Top Of The Lake

Copper



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz